Dag 12 og 13

Herberget i Hontanas viste sig at have et ok koekken. Der var faellesspisning og hygge. Jeg faldt let i soevn og har sovet som en sten i nat.

Dag 13

La Meseta...

Vaagnede tidligt og kom afsted mens det stadig var moerkt. Som dagen gryede begyndte det at smaaregne, og det fortsatte det med hele formiddagen. Jeg kom forbi klosteret San Anton som fungerede som hospital for pilgrimme i middelalderen. Munkene her bar det herbraiske bogstav "Tau" som deres maerke. Tau korset er senere kendt for bl.a. .at vaere pilgrimmenes beskytter. Jeg koebte selv et i Logrono. Senere kom jeg til Castrojeriz en nydelig lille by. Efter Castrojeriz var der en kraftig stigningAlto de Mostelares. Og jeg er ikke god i bjerge. Det var en virkeligt anstrengende opstigning og en naesten vaerre nedstigning. For det som i gaar var plane jordveje er idag forvandlet til tungt mudder der klistrer sig fast paa stoevlerne og goer det tungt at gaa.

Det var saa smaat holdt op med at regne, saa der kom mere fart paa. Jeg gik igennem San Nicolas de Puente Fitero, og Boadilla del Camino. Det var egentlig meningen at jeg ville stoppe i Boadilla del Camino efter at have gaaet 30 kilometer, men det var en trist lille flaekke, saa jeg gik videre til Fromista (Hvis ikke jeg husker forkert er det her Maria Teresas familie kommer fra ??). Dagens etape = 36 km.

Der er meget stille i Fromista, men jeg blev glad da jeg paa taget af  kirken San Pedro saa hele 8 storke og omkring 10 reder.. Det er en flot fugl, det er trist at vi ikke kan sikre den levevilkaar hjemme i Danmark.

Jeg gaar tidligt i seng i dag. Jeg er traet. Imorgen vil jeg se om ikke jeg igen kan gaa en 35 maaske 40 kilometre saa de mere end 200 kilometer Meseta bliver "aedt" hurtigst muligt.

Tja.. jeg har ikke saa meget paa sinde i dag.. klokken er nu 7 og jeg kunne sove...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar